erfaringer med kokatat storm cag.

erfaringer med kokatat storm cag.

Postby Sven K » 03 Jul 2012, 22:00

jeg fikk tak i en slik sak rimelig hos bjørns kajakk i fjor høst. Jeg har brukt den en god del faktisk. Min er i det rimeliger tropos stoffet. det er meget tettvevd og mykt. jeg har brukt den utenpå en nrs mariner eller ursuit 4tex tørrdrakt i endel vind og hardt regn snø"storm" hagl..Jeg må si at det øker komfortfaktoren betydelig i slike forhold. Jeg ble ikke veldig klam, men det blir endel konden på innsiden av cagen. men det er jo ett fett.
jeg brukte den også på en ganske lang rulleøkt, også da med sprutrekk og tørrdrakt samt vest uttapå cagen. Hvis man strammer rundt hodet og evt har hjelm er det jammen ikke mye som kommer inn ved hodet. det er fine justerbare mansjetter til håndledda. med evt spruttrekk over cagen blir det ganske tett. jeg hadde nå cagen uttapå trekket mest for å se om den ville poppe av eller skape problemer ved rulling. Det fungerte helt ypperlig. leg må legge til at
jeg har tapa igjen åpningen foran med gaffa på innsiden.
her forleden tok jeg av gaffaen og brukte cagen i noe vind. Det hadde den effekt at vinden begynte å blåse opp cagen...så det var en nyttig erfaring.
så langt er jeg happy med denne. som sagt , den gjør det vesentlig mer comfy å padle i sååkalt drittvær. man trenger ikke å ha så mye under drakta og chillfaktoren blir eliminert. :|
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Return to Bekledning