For tynn halse for neopren-mansjett?

Re: For tynn halse for neopren-mansjett?

Postby MortenAldal » 07 Jul 2012, 16:33

Tja, råd...om man bruker lite penger på alt annet, så går det jo fint :) Vel, er som sagt ikke helt sikker på om det kan sammenlignes med noe, men det er et veldig lett, mykt og behagelig stoff. Samtidig virker det ganske slitesterkt, men ikke fullt så kraftig som på Typhoon-drakta. På baksiden er det forsterket stoff fra baken og ned til knærne, og på fremsiden av knærne. Gir alt i alt en veldig god kvalitets-følelse, virker som en virkelig gjennomtenkt drakt. Dreneringer ved hetten, i alle lommene og ved mansjetten i armene. Deilig fleece-for i "munnen" av hetten, som også er ventilert, så det er muligheter for å puste gjennom! :)
- Arrow Empower
- Tequila Sports Grønnlandsåre
- Epic Midwing
- Morten Aldal Super Limited Super Stormpaddle
- Morten Aldal Super Limited Super Standard GP
MortenAldal

Postby Sven K » 07 Jul 2012, 16:41

kult. jeg har en slik goretexjakke kokatat som jeg fikk i erstatning for en utslitt tørrtopp. Nrs drakta er også en erstatning faktisk, så de kan være ganke kule noen av disse firmaene. Jeg tenker også at med fler drakter har man dem lenger. jeg vil gjerne ha den NRSdrakta en stund. til sommerbruk er den fantastisk. Jeg tar det litt mer med ro nå, men de to forrige sesongene padla jeg så og si daglig i flere måneder i strekk lange dager og det gir jo betydlig slitasje både på rygg og tørrdrakt.
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby MortenAldal » 07 Jul 2012, 17:50

Tror denne drakta godt kan brukes om sommeren også, sitter nå i stuen i nyter den, og svetter ikke foreløpig :D
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby Sven K » 08 Jul 2012, 15:15

ja for all del, de fleste drakter funker året rundt, men noen puster bedre enn andre. jeg er fortsatt nyskjerrig på den typhoon drakta, opg skulle gjerne sett den. For de som driver med mye redningsøvelser, rock hopping med svømming evt klatring på skjær etc kan det være kjekt med en drakt med skikkelig kraftig duk. Det er lett å være entusiastisk mht til tørrdrakter...det tar gjerne endel tid før de negative sidene gjør seg gjeldene.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby MortenAldal » 10 Jul 2012, 22:51

Å du hendelse! Virkelig en enorm forskjell fra Typhoon til Kokatat...Vil sammenligne det med da jeg gikk fra Seabird Victory til Arrow Empower. Som egentlig ikke kan sammenlignes. Hadde nettopp min første tur på vannet med den nye drakta, og det var helt fantastisk deilig.

Var litt bekymret på forhånd, med tanke på glidelåsen som går på tvers fremme, men denne merket jeg ikke i det hele tatt når jeg begynte å padle.

Det hele var så fantastisk, abnormt behagelig at jeg gikk inn i en gledesrus, og glemte helt den stramme latex-mansjetten. Faktisk satt jeg bedre i kajakken med den også...utrolig at en tørrdrakt kan være så vesentlig.
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby Sven K » 10 Jul 2012, 23:24

kult. jeg var innom milslukern i dag bla for å se på kokatat sine modeller, som jeg også kommer til å gå for på litt sikt. Jeg dro også for å se på de lette ursuit goretex draktene som de jo selger for 3700...4990 sto det på lappen men , når jeg gjorde selgeren klar over dette fikk jeg den til 3700..jeg vurderte dette som en smart investering..slitasjen samlet sett vil jo slik sett vare lenger :? Men "hva man skal ha under tuilik" har vært et tilbakevendene problem i årevis.
Denne drakta er SUPERlett, og med glidelås igjennom halsmansjetten. jeg vurderte der og da dette som tett nok for tiltenkt bruk. Disse draktene er jo et mellomplagg, men jeg kommer nok til å bruke den endel kun sammen med en lett padlebukse eller ett eller annet som beskytter litt mot slitasje ved lår og bak. jeg kjøpte large..etter konas råd, og den er temmelig romslig for å si det slik, miamaria. $tex drtakta er også swær men jeg liker det. den er luftig på land og tørker fort. min er på fabrikken for oppgradering med ekstra yttermensjett i halsen.da får jeg en litt mer "actiondrakt" :lol:
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Previous

Return to Bekledning