For tynn halse for neopren-mansjett?

Re: For tynn halse for neopren-mansjett?

Postby Sven K » 30 Jun 2012, 12:37

im next..kjøpte en kokatat stormcag av ham i fjor..tropos. den anbefales også by the way. hardt kaldt slagregn +vind etc ..stormcag er løsningen.
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby MortenAldal » 30 Jun 2012, 13:12

Drakten er allerede på vei, og fikk beskjed om at jeg bare kunne bruke Typhoon til jeg mottar den nye. Helt utrolig service, burde nesten betalt litt ekstra *hello2*
- Arrow Empower
- Tequila Sports Grønnlandsåre
- Epic Midwing
- Morten Aldal Super Limited Super Stormpaddle
- Morten Aldal Super Limited Super Standard GP
MortenAldal

Postby Sven K » 30 Jun 2012, 14:47

kanskje du kan legge ut en sammenligning når du har ånden over deg?
jeg har vurdert begge draktene..
:)
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby thostr » 30 Jun 2012, 15:23

MortenAldal wrote:Drakten er allerede på vei, og fikk beskjed om at jeg bare kunne bruke Typhoon til jeg mottar den nye. Helt utrolig service, burde nesten betalt litt ekstra *hello2*

Du gjør jo det nest beste, nemlig å gi www.bjornskajakk.no street cred pga bra service :-)
thostr

Postby MortenAldal » 30 Jun 2012, 15:25

Noe som har irritert meg ved Typhoon, er alle disse lommene på magen. Spesielt den med fleece-for, som ALDRI tørker. Kokatat ser ut til å være "enklere", uten alt dilldall. Ellers har den fungert ypperlig, sett bort i fra at det har kommet inn litt vann i halsen. Åpenbart fordi jeg har damehals :?

Stoffet virker veldig solid, og med gode forsterkninger på knærne og baken. Glidelåsen på ryggen går greit å bruke når den er godt smurt. Liker også at Kokatat har borrelås i livet, mens Typhoon kun har en enkel strikk.

I følge selger har det ikke vært noen andre med rust-problemer.

Drakten henger nå til tørk før den sendes, og legger da merke til at det faktisk er litt slitasje i stoffet innvendig. Siden ingen andre har hatt noen av disse problemene, kan det se ut til at jeg har vært særdeles destruktiv mot drakten, men faktum er at jeg er ekstremt varsom med alt jeg eier. :P

Skal si litt mere når den nye drakten er mottatt, og brukt en stund :)
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby MortenAldal » 30 Jun 2012, 15:25

Edit: Dobbel post
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby MortenAldal » 07 Jul 2012, 11:59

Da va Kokatat Expedition mottatt, etter å ha blitt feilsendt rundt omkring av et kompetent postvesen.

Førsteinntrykket er at den har mye bedre passform enn typhoon-drakta, og er mye, mye lettere. Føttene mine er størrelse 45-46, og det går helt fint selv om drakta er størrelse M. I typhoon-drakta ville man hatt plass til føtter størrelse 60. Minst!

Hals-mansjetten er trang. Men, bedre med trang mansjett, enn en som slipper inn vann. Det er i det hele tatt en ganske enkel drakt, spesielt sammenlignet med Typhoon-drakta, og etter som man har padlet noen år, har man funnet ut at det er bedre jo enklere det er. På Typhoon-drakta er det (litt overdrevet) ett dusin lommer, som man ikke kommer til under vesten, og som aldri tørker.

Da gjenstår det bare å prøve den i aksjon, men vil tro det blir stor suksess :)

Edit:
OBS!!! Glemte å si at gulfargen på Kokatat-drakten står mere i stil med kajakken min!!
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby Sven K » 07 Jul 2012, 14:22

gratulerer.helt ening i din vurdering mht enkelhet. Husk at disse mansjettene vil utvide seg etterhvert. de er ganske tynne eller? disse kan som du sikkert vet trimmes, men jeg anbefaler deg å drøye det litt..det er enkelheten jeg liker med ursuiten. og at den veier "ikkeno" tar minimal plass, i tilleg til at den er en førsteklasses drakt rent teknisk synes jeg. betydlig grovere i stoffet enn NRS mariner som jeg bruker nå, men ursuiten er på rep i finlandia midt i ferieavviklig og div fortolling ut av landet etcetc..NRS mariner er deilig, antagelig det mest komfortable fritidsplagg jeg noensinne har vært borti. Men stoffet er tynt og med event duk som puster utrolig bra. Stoffet ligner de aller tynneste regn/vind jakkene som henger i butikker.Som troster var inne på er den mye mindre slitesterk enn de fleste andre. Jeg tror denne drakta har samme mansjetter som kokatat og halsmansjetten var definitivt trang i begynnelsen, men nå tenker jeg ikke over den.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby MortenAldal » 07 Jul 2012, 16:06

Ja, mansjettene er ganske tynne, og vil helt sikkert utvide seg noe etter hvert. Stoffet i typhoon-drakta var grovere/tykkere, men da var også drakten MYE tyngre.
Stoffet virker uansett slitesterkt...vet ikke akkurat hva jeg skal sammenligne stoffet med...
Kokatat-drakten har veldig mye bedre passform i armer og ben enn typhoon-drakta, som ville hatt plass til èn ekstra arm og fot.
Nå hadde det passet ypperlig med kuling, tyfon og kraftige snøbyger for å få testet den ordentlig, men det er vel for mye å be om i juli :)
- Arrow Empower
- Epic Midwing
MortenAldal

Postby Sven K » 07 Jul 2012, 16:14

Jeg kommer til å gjøre som deg om en stund å kjøpe en kokatat. jeg har solgt unna litt så jeg kan forsvare det overfor finansministeriet. Hun kjøpte nytt kamera *tongue* og jeg bruker jo ikke penger ellers.. :? hvis du har råd, ville jeg tenkt på den stormcagen. Hvordan er stoffet i den K.drakta?
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

PreviousNext

Return to Bekledning