Tørrdrakt - mest for pengene

Re: Tørrdrakt - mest for pengene

Postby jerakeen » 16 Mar 2012, 22:22

Er det noen som vet forskjellen på Peak UK Adventurer og Peak UK Explorer?
jerakeen

Postby Miamaria » 24 Mar 2012, 11:31

Da er jeg fortsatt på jakt etter billigst mulig men akseptabelt god tørrdrakt. Og den SKAL ha annet enn latexmansjetter, hilsen dame med store røde hender og stort rødt hode. :?

Jeg skulle passe drakten etter størrelsetabellen jeg fant på nettet, men de er visst laget kun for å spasere rundt i. Da passet den ypperlig, men å bøye beina skikkelig var den ikke skapt for til folk med min størrelse. Måtte nok hatt et nr større.

Grrr, ergelig. Det var jo ellers flott drakt, dette!
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 24 Mar 2012, 11:53

Når det ikke står oppgitt hva mansjettene er laget av, hva går man ut ifra at det er da? Er det latex eller neopren som er "standard"? (Kokatat tropos meridian, for eksempel. Sett flere plasser uten et ord om mansjettmateriale.)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Sven K » 24 Mar 2012, 14:17

latex er nok fortsatt standard. hvis du primært padler tur ville jeg definitivt kjøpte en ursuit..enten 4tex eller den litt dyrere gore tex..de er meget komfortable..jeg går med min hele dagen uten å tenke over den..
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Miamaria » 24 Mar 2012, 16:32

Ursuit er absolutt oppe til vurdering. Både MPS og AWS. Er veldig i tvil, men. Vi får se hva det blir til.
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Sven K » 28 Mar 2012, 15:27

jeg har som du sikkert vet en 4tex. jeg er superhappy med den..
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Miamaria » 29 Mar 2012, 14:19

Jeg prøver meg på en 4-tex drakt fra Ursuit. Jeg tenkte uansett å skaffe meg neoprenhette, det følger jo med der. Blir spennende å se om den fortjener all skryt. :)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Sven K » 29 Mar 2012, 14:23

det var nok et godt valg..du får med noen knallbra hansker også tror jeg..den er så enkel og behagelig i bruk. du kan liksom ha den i lomma og slengeutapå en olabukse å hoppe i kajakken..den veier lite, tørker fort...ikke noe overflødig mikk makk...
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Miamaria » 29 Mar 2012, 17:42

Hansker også ja, stemmer. Det har jeg også bruk for, som reserve. Så i en blogg hos noen at det kunne være smart å ha dem i lommen så det har jeg også tenkt. Istedenfor et par for små ullvotter på dekk. :) Så håper jeg denne drakten er så bra at jeg blir en djækel på å rulle. Til nå har gammeldrakten fungert veldig fint som unnskyldning for å la være...
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Sven K » 29 Mar 2012, 18:01

det er uten tvil de beste hanskene jeg har vært borti.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

PreviousNext

Return to Bekledning