impregnering av tørrdrakt føtter..

impregnering av tørrdrakt føtter..

Postby Sven K » 04 Sep 2011, 20:49

finnes det noe som gjør føttene vanntette. om det ikke puster der nede har jo litene betydning. Ursuit drakta begynner å bli våt i føttene. jeg tror jeg har funnet stedet, og satt på lapper..Ellers er det vel slik at endel impregneringer må varme- aktiveres. jeg har prøvd dette på føttene nå.
Alle tips mottas med takk...
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: impregnering av tørrdrakt føtter..

Postby smaavoll » 05 Sep 2011, 18:49

Iom at Ursuitdraktene har hel gore/4tex sokke så er den noe eksponert for punktering av rusk i padleskoen, ofte skarpe skjell, småstein mm. Jeg bruker å lappe sålen med selvklistrende lapper slik som en reparerer ungenes parkdresse med. Vær klar over at det er noe forskjeller i kvalitet i limen på disse. Normalt fester disse veldig godt og drakten blir tett igjen.
smaavoll

Postby thostr » 05 Sep 2011, 19:41

Du har ikke fått delaminering av Gore Tex-membranet da? Delaminering = reklamasjon.
thostr

Postby Sven K » 05 Sep 2011, 19:43

nei , trostr. Dette er som forventet. Det er grenser for hvor mye en tynn pustende duk tåler..jeg fant noen rifter og har lappa de med noe reperasjonsgreier til helsport telt...Ursuit skifter sikkert føtter..
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby oivind » 05 Sep 2011, 20:30

I mine pustende vadere bruker jeg alltid en tjukk ullsokk utenpå vadebuksesokken før jeg tar på vadeskoen. . Når man vader får man ofte grus, sand og småstein i skoen og ullsokken reduserer/eliminierer gnagingen. Kanskje litt mye med en tjukk ullsokk når man bruker padlesko men en tynnere sokk kan kanskje gjøre god nytte?
oivind

Return to Bekledning