Tørrdrakt eller våtdrakt

Re: Tørrdrakt eller våtdrakt

Postby sako. » 14 Aug 2011, 06:43

I den øverste linken var det to drakter, en LevelSix i str L, så du den?
http://www.levelsix.com/store/levelsix_sizing.pdf
Arrow Play
Tahe Wind Duo
Werner Ikelos BS 205
Werner Little Dipper BS 210
Leder FKK
sako.

Postby ovejohan » 14 Aug 2011, 10:34

Takk. Så den nå. Faller litt utenfor på vekt og sko, men det har kanskje ikke så mye å si? Men når jeg først skal bruke så masse på en drakt så burde jeg kanskje finne en som passer?
ovejohan

Postby BjH » 14 Aug 2011, 10:45

BjH

Postby thostr » 14 Aug 2011, 22:42

Kjøp en tørrdrakt. NRS Extreme og Crewsaver Cell er to gode rimelige begynner-alternativer som du finner mange steder.
thostr

Postby ovejohan » 15 Aug 2011, 07:58

ovejohan

Postby Morten » 15 Aug 2011, 12:45

Jeg har brukt forløperen til Crewsaver Cell i over 3 år, og veldig positivt overrasket. Min er riktignok med latexmansjetter både i hals og ermer.
Har badet ekstremt mye uten å bli våt. Overraskende gode pusteegenskaper i en såpass rimelig drakt og ytterstoffet er meget slitesterkt. Savner dobbel midje til spruttrekk. For oss som svetter på føttene er latexmansjetter riv ruskende galt. Det blir vått, så bruk ullsokker.
Morten

Postby ugla » 15 Aug 2011, 13:03

Min samboer har dame drakta til crewsaver med neoprene mansjetter.

Den puster overraskende bra..
Minus er latex føttene..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby torbjornsj » 26 Aug 2011, 14:36

Bor på Vestlandet og som andre her tidligere har referert til...vær og temperaturforhold deretter!

Sommern tilbringes i all hovedsak i en 2mm Oneil Long John (800-900,- på XXL i allefall). Blir noe varmt på den ene varme dagen (husker sommern var på en torsdag i år...), men med en havtemperatur som sjeldent overstiger 16 grader på det varmeste om sommern - mener JEG det er det tryggeste i tilfelle trøbbel... Kombinert med egnet overdel; det være seg superundertøy, ull, syntetisk løstsittende, vindjakke e.l.

Av erfaringer med hel våtdrakt, synes JEG det begrenser for mye bevegelsesfrihet...selv med en vannsportdrakt på 3mm.

Ellers vil kommende høst/vinter tilbringes i en Palm Aleutian tørrdrakt. Ikke veldig billig, men hvis den er med på å holde meg i live "when/if shit hits the fan", så får det koste hva det vil...bortimot!

Fint tidspunkt å handle vannsportneopren på forresten... solide rabatter på alt av sommersesongvarer!
torbjornsj

Postby ovejohan » 28 Aug 2011, 16:10

Da er tørrdrakten fra Nemo kjøpt inn. Det ble innkjøp til damen denne gangen, men den passer meg også. Jeg er så heldig å fått lånt en Stohlquist gPods
fra en i padleklubben. Kommer vell til å kjøpe av han denne.

Vi har ikke prøvd tørrdrakten fra Nemo enda, men håper å få til dette i dag. Jeg kan gi ett lite referat om hvordan det går når vi har vært i vannet med den.
ovejohan

Postby Ivar Gru » 28 Aug 2011, 21:31

Jeg har Nemo-drakta til 2900. Har prøvd den noen ganger i sommer og den funker veldig bra. Har ikke opplevd at det blir vått , bortsett fra svette innenfra. Kjempefornøyd. Glidelåsen er nokså tung og treig, mulig den bør smøres-. Skal jeg bruke silikon? Det står ikke noe om stoffet, men det ligner på gore tex og holder tett. Hvor slitesterkt og tett det er over tid vet jeg ikke. Har ikke prøvd andre tørrdrakter (helt nybegynner) men jeg er godt fornøyd med denne. Hadde ikke hatt råd til drakter som er dyrere enn denne, så selv om de til 7000 kanskje er bedre er det for dyrt til å være et alternativ.
Ivar Gru

PreviousNext

Return to Bekledning