URSUIT tørrdrakt

URSUIT tørrdrakt

Postby Sven K » 15 May 2011, 12:17

http://www.ursuk.fi/en/paddling/dry-sui ... uit-musta/

jeg skal bare si litt om hvor fornøyd jeg er med denne drakta. Jeg kjøpte min i fjor, og jeg skal innrømme at jeg var litt skeptisk til mansjettene. Det viser seg at det ikke var noen grunn til bekymring, ved normal bruk.
Denne drakta er enkelheten selv. Ikke noe unødvendige, "fancy" detaljer. Resultatet er en superlett tørrdrakt, som det er meget lett å ta av og på. Den tar liten plass sammen pakket, og man kan hoppe rett inn med olabukser og tshirt hvis det er ønskelig.
stoffet er tettvevd og virker meget solid. Det puster bedre enn jeg hadde håpet på og tørker også fort hvis områder blir våte.
Fine gummierte forsterkninger både på sømmer og knær. Lett toveis plastglidelås som gjør av iallefall vi gutta ikke trenger pisseåpning. Nå finnes også en utgave for the ladies.
Mansjettene varmer faktisk håndleddene og du merker ikke halsmansjetten. Ved lengre rulleøkter kan det selvsagt komme inn litt vann, men det gjør det med alle drakter jeg har vært borti, bla pga trykkforskjeller inni og utapå ved visse bevegelser.
en neoprene hette som går litt utoverskuldrene løser dette. Jeg rulla i elva her med denne drakta i elva her rett før isen la seg og det gikk helt fint.
personlig pleier jeg å bruke en tuilik uttapå hvis jeg skal ligge lenge i vannet og rulle. Dette er også mindre ukomfortabelt enn med en tradisjonell tørrdrakt, som bygger litt mye, særlig ved håndledda.
Jeg vil si at dette er en drakt med typiske PROFFESIONELLE kvaliteter. Det overasker meg heller ikke. Finnene er gode på slikt.
Det er deilig med en drakt hvor alt peset med "av og på" er borte. For meg er tørrdrakta ett plagg jeg bruker hele dagen, både i kajakk på land og ofte til og fra på sykkel.
Jeg anbefaler nye lesere å ta en titt på disse draktene.
ps det følger med et par knallbra neoprenhansker, en neoprene hette og en kul lue i prisen. Det blir nok mer Ursuit på meg i fremtiden... :D
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: URSUIT tørrdrakt

Postby Kai'akk1 » 07 Oct 2011, 22:58

Jeg er også veldig fornøyd med min drakt, stort sett. Opplevde en negativ ting på overnattingsturen for 1 mnd siden da. Skulle dra igjen glidlåsen når vi skulle padle videre på dag 2. Og svupp så hadde den sporet av fra ene siden. Ikke var det noen synlig skade på glidlåsen og ikke brukte jeg noen form for makt. Ikke bra. Hadde heller ikke med noen form for reservedrakt, vannet var begynnt å bli kaldt, men heldigvis skinte sola slik at det var noe varme. Måtte avbryte turen og padle tilbake til bilen i genser og bukse. Det gikk heldigvis bra uten noen velt, men det kunne blitt kaldt.... Men været var på min side. Blikkstille. Jeg prøvde å tre glidlåsen tilbake på plass, men det gikk ikke.

Så over til reklamasjonen. Noe som gikk helt smertefritt, iallefall nesten....Tollpost er tydeligvis ikke preget av serviceinnstilling....ellerkanskje de er det, preget av dårlig service.....

Først måtte jeg fylle ut masse papirer for å få sendt den avgårde, noe som gikk greit etter å ha klødd meg i hodet litt....har aldri før sendt ting til utlandet. med papirene ferdig utfyllt fikk jeg DHL til å komme på døra å hente pakken som skulle til Finland. Smertefritt! *thumleft*
Forsendelsen brukte ca 3 -4 dager på å ankomme fabrikken i Finland, så tok reparasjonen ca 1 uke, for så å bruke ca 3 dager tilbake til Oslo. Og da begynner morroa....Tollpost klarer å sende pakka ut på en bil 3 ganger før den plutselig en efta ligger på trappa mi..... 7 dager fra innregistrert hos Tollpost til den var levert til meg. Utrolig!! Brukte kortere tid tur retur Finland enn 4 mil fra oslo og til meg..... :bootyshake:

Men drakta er nå tilbake med ny glidelås, helt kostnadsfritt for meg. Utrolig bra service fra fabrikken.

Så til tross for litt glidlåstrøbbel er jeg ikke i tvil, jeg ville ha kjøpt samme drakta omigjen nå viss jeg hadde trengt ny drakt. Den er utrolig god å ha på seg og meget god å padle i. Neoprenmansjetter er uslåelige når det kommer til komfort. *hello2*
Tommelen opp for Kokk også, fikk umiddelbart svar på mail fra ham med et kundenummer jeg skulle bruke for å sende avgårde pakka. *thumleft*
Selvbygget Baidarka 2013 (Thygesen kurs)
Selvbygget sørgrønlandskajakk 2012 (Thygesen kurs)
Zegul 520HV
Wildernes System Zephyr 155
Aleut turåre med bøyd skaft
Anders Thygesen åre 225
Anders Thygesen stormåre 180
Werner Camano 225
Kai'akk1

Re: URSUIT tørrdrakt

Postby Elin » 06 Nov 2011, 11:53

Heilt enig, desse draktene er kjempebra *thumleft*
Har kjøpt både til meg og gutane mine. Min yngste har no vokse ut av si så den er til salgs. Ny ifjor sommar og fint og lite brukt, ca ti gongar, fordi vi ikkje har hatt tid å bruke den meir. Fantastisk til å bade i etter padleturen *thumleft*
Størrelse 140-160. Nypris 4500. Selges for 3500 eller gi bud :P
Attachments
tørrdrakt.jpg
tørrdrakt.jpg (28.33 KiB) Viewed 3374 times
Medlem av Herøy kajakklubb.
Northshore Polar kajakk :)
Elin

Return to Bekledning