ursuit 4tex tørrdrakt.

Re: ursuit 4tex tørrdrakt.

Postby Kokk » 27 Aug 2010, 21:21

Et lite tips, brett utsiden av halsmansjetten inn mot huda, da lir det tettest, slik som på dykkerdrakter med neoprenehals *thumright* Dette er også mer behagelig
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby Sven K » 08 Oct 2010, 19:44

Ja, sålangt må jeg si meg meget godt fornøyd med Ursuit 4tex. Den har også fått meg til å REtenke hvordan tørrdrakt brukes. Med denne har jeg igjen blitt en hyppig bruker av Tuilik. Til kaldt vær og regn/vind er det ypperlig å ha tørrdrakta med ullfrotte innerst, og en ROBSON STORM padlejakke uttapå. Dette fyunka exstra godt med et spruttrekk av ocean typen. Mao et trekk med nylon/goretex ellikn. som tunnel, med seler. ursuit drakta har ikke sprayskirt så det blir ikke 100%tett ved gjentatte ruller allikevel. Selv om en tight neopren tunnel + vest blir temmelig tett. Anyway. denne løsningen er svært behagelig. slitasje på drakta blir redusert. det blir varmere og man kan lett justere ting ved å ha forskjellige topper eller ingenting over.
Et spørsmål til kokk. Hva er den beste impregneringen til disse draktene?
2. selges løse mansjetter? sikkert kult på en tuilik!! *icon_salut* :D
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Kokk » 08 Oct 2010, 19:58

Er ikkje heilt sikker på kva som er aller best. Men har mest trua på spray impregnering som så plaseres i tørkeskap eller eit varmt rom for å få det til å virkelig sette seg. Ville styrt unna maskin impregneringer og maskinvask, har dårlige erfaringer med det på andre draker iallefall. Men skal sende en forespørsel til produsent og spør kva dei annbefaler. Men vent med impregnering, du har jo umulig behov for det nå. Det beste er vel bere å skylle draktene lett i ferskvann. Men du padler vel mest i vann.

Mansjetter kan du få kjøpt løst, men har det ikkje på lager, så det er litt lengre bestillingstid på dei.

Men dette burde vel vert på PM eller e-post,men for jo håpe det har litt allmenn interesse da siden det havnet her
Innehavar av Yst ute Padlesport, Ein liten entusiastisk butikk yst ute på Søre Sunnmøre www.ystute.no

Padler:Arrow Play / Zegul Velocity
Kokk

Postby Sven K » 08 Oct 2010, 20:52

ja jeg synes vel det burde ha allmen interresse. Så neoprene mansjetter tåler mao varmeskap?
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby articwinter » 12 Oct 2010, 18:38

*thumright* ...steike...førr en fantastisk drakt, den beste eg har hatt ....vuuuhoooi :twisted:..

..og knallbra med tuiliq utenpå.. :twisted:

...matcher WFK Qaanaaq 512`en min gjør den og.. :twisted:

..anbefales herved, hilsen meg.. *thumleft*
articwinter

Postby Sven K » 12 Oct 2010, 19:20

kult! jeg har rulla i iskald elv 3 dager nå.med tuilk og storm åre.puster fint gjørn også..jeg skal ha meg en sånn lett goretex, med tid og stunder... :P
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby articwinter » 12 Oct 2010, 19:25

*thumright* ...min Sven ..er i gore-tex.. *thumleft*
articwinter

Postby EnTil » 13 Oct 2010, 09:52

Jeg har den samme som Articwinter har, MPS-utgaven i supertynn goretex. Jeg har utgaven med glidelås helt opp i halsen, Articwinter kjøpte vel den Kokk har fått spesiallaget, med hel neoprenhals? Men dette er, som Artic nevner, IKKE 4tex-drakta!
EnTil

Postby Sven K » 13 Oct 2010, 21:48

4-texen er veldig lett. den puster bra. Stoffet litt stivere enn kokatats. stoffet virker sterkt. Det eneste måtte være at jeg kunne tenkt meg å snudd halsmansjetten, så det gummierte kommer inn. her er min..rød.
http://www.ursuk.fi/en/paddling/product ... uit-musta/
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Kai'akk1 » 13 Oct 2010, 22:37

Jeg har akkurat fått en svart utgave fra Kokk. *thumleft* Har ikke prøvd den i vannet ennå, men så langt virker dette veldig bra. Er enig med Sven, jeg skjønner ikke helt hvorfor den gummierte siden på halstetninga er utover. Ser at det blir sagt at den kan brettes nedover for å tette bedre, men det tror jeg hadde vært unødvendig med gummien innover. Og da snakker jeg i forhold til egen erfaring med dykkerdrakter etter mange år som instruktør i det faget, vel det er noen år siden da... Jeg brukte mye Vikingdrakter da, med lateks i hals og på armene, men hadde også en neoprendrakt med neopren i hals og håndledd. Jeg prøvde å brette ned halsen på denne drakta men syns ikke det føltes komfortabelt ut.

Men fy søren å jeg gleder meg til første turen med denne drakta, Greenland T i elfenben med svart dekor og svart drakt....Stiiiiiiilig. Nå må jeg vel egentlig kjøpe svart vest også da.... eller en i samme elfenbenfargen som kajakken hehe... *hello2*
Selvbygget Baidarka 2013 (Thygesen kurs)
Selvbygget sørgrønlandskajakk 2012 (Thygesen kurs)
Zegul 520HV
Wildernes System Zephyr 155
Aleut turåre med bøyd skaft
Anders Thygesen åre 225
Anders Thygesen stormåre 180
Werner Camano 225
Kai'akk1

PreviousNext

Return to Bekledning