kjøpe "billigkajakk" hvilken?

Re: kjøpe "billigkajakk" hvilken?

Postby hotshot » 14 Oct 2014, 13:14

OK, der dukket "nærområde" opp:
Jeg har feilvurdert iltt hvis du bor vestpå, siden du stort sett har vurdert ting som selges i Olso området.
Bosted er en ganske nyttig parameter når man er inne på et forum for ting som er dyre å frakte....
Jeg har bevisst nedprioritert en del tilbud pga. geografi, feks. kajakk-"prosjektet" til Nemo i Bergen....

Dagger Exodus har jeg en viss tro på, Dagger har godt renomme i elvepadlermiljøet og både Exodus og Alchemy får gode omtaler i utlandet.
Jeg har erfaring med 3 forskjellige elvekajakker fra Dagger som jeg har vært svært fornøyd med: de er veldig flinke med innredning og komfort.
Her i forumet har folk syntes at Exodus er for stor: men den har ord på seg for å være rask og stabil.

Hasle er det norske merket som "alle elsker å hate". Men jeg tror det er mange som har det greit med disse. Har aldri prøvd selv, inntrykket er at de har valgt litt sære løsninger på ror og seteløsninger, har høy bakre sittebrønnkant osv. De har lang erfaring med plast, og en fortid som produsenter av pyntenisser og kanoer. De burde kanskje hatt mer nærkontakt med entusiastmiljøet for å komme tidligere på plass mht. design og "status" ;)
Jeg er litt skeptisk til de eldre modellene....
Tror det finnes noen norske tester, og de har vel utstyrt noen ekspedisjoner.......
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby leeds1979 » 14 Oct 2014, 15:50

ja er nok vestlandet ja :)

fra bergen til stavanger ca.

om det blir finn.no er det nok bare å vente tålmodig. sesongen er ikke akkurat på topp heller nå, kommer gjerne mer til våren, når folk finner ut de vil bytte ;)
leeds1979

Postby hotshot » 15 Oct 2014, 08:13

Ser det er en Hasle og en Riot til salgs i Bergensområdet for tiden.

Ellers har jeg inntrykk av at det ofte generelt er kjøpers marked når noe tilbys brukt i grisgrendte strøk ;)
I de større byene er det flere kjøpere å velge mellom, da er det ikke så lett å prute.......
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby veltern » 18 Oct 2014, 13:29

"In my prime" padlet jeg singlesculler. Ikke helt som denne, riktignok, men.
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true
Kan ha mye moro med en slik, uknuselig også. Under roing ser en med robåt og sculler dit man "har vært", mens man med kajakk ser "dit man skal". Har i senere år foretrukket det siste.
veltern

Postby leeds1979 » 23 Oct 2014, 21:27

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... ery=kajakk

tror jeg går for denne.

noen som vet om thule kajakk krybbe passer på biltema rails?
leeds1979

Postby veltern » 24 Oct 2014, 12:29

Mye godt der, for 6000. Mix av alskens padleutstyr i large og small...
Det er noe jeg ikke får til å stemme med oppgitt vekt av kajakk: selger sier glassfiber-Kevlar, med karbonforsterkninger. Ifølge produsentens hjemmeside veier vel den annonserte litt mer enn 23 kg..
Har gått litt inn på enkelte av de andre annonserte produktene i annonsen, og det ser ikke ut til å være samsvar mellom oppgitte størrelser og avbildet produkt. Står heller ikke hvor gammel kajakken eller utstyret er.

Lignende sak her, for litt tunge personer:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true
Kun en sesong, denne, ifølge annonsen.
veltern

Previous

Return to Kajakker