Lek og låne bort båt, nå med custom sparkebrett+bilder

Re: Lek og låne bort båt

Postby sako. » 03 Jun 2011, 15:35

Her kommer det bilder av monteringen.
Du trenger: Batteridrill med Ø8mm bor, 5mm umbraco nøkkel, 13mm fastnøkkel/pipe, Tec-7 el til pakning rundt skruehode. Enhammer til ev å banke til hjørner slik at den passer bedre til båten.
Jeg vil vel si at Club`n er akkurat brei nok til å få plass til en slik fotstøtte, men det går jo ann å overtale litt til med hammeren da :-)

Kittet levert av Halvor, rustfrie skruer, skiver og stoppmuttere.
Image

Fotplata på plass, man må "brette" sammen fotbrett og armer for å få det ned i båten. Litt bøying og tilpassing med hammer må til :-)
Første skrue montert. Denne kom litt langt frem, burde stått på linje med førte dekk strikk feste. Fikk ikke mer enn tre hull å gå på bakover når jeg var ferdig. Dette lar seg lett fikse ved å flytte fremre skrue tilbake, og sveise igjen de to fremre hull som ble "feil".
Borret hull nr 1 på andre siden, (dere ser hullet i båten) slik at jeg hadde begge armene på plass før jeg justerte vinkel /vater og borret det siste hull på begge sider.
Image

Igjen-sveiset hull, og ny skrue med "Tec-7" (Jeg brukte noe Unifix jeg hadde i kjelleren).
Image

Her er alle fire skruer på plass, og sparkebrettet straks ferdig.
Image

Her er fiks ferdig sparkebrett, fult på høyde om ikke bedre enn det som sitter i Alaw`n min. Limte på litt rør isolasjon for å få bedre friksjon for knærne. Hele jobben tok vel en drøy time.
Image
Image
Last edited by sako. on 03 Jun 2011, 17:59, edited 1 time in total.
Arrow Play
Tahe Wind Duo
Werner Ikelos BS 205
Werner Little Dipper BS 210
Leder FKK
sako.

Re: Lek og låne bort båt

Postby sako. » 03 Jun 2011, 15:44

Loyd wrote:Grattis med ny kajakk Knut. Vi snakkes vel kansje til torsdagen, hadde vært morro å se hvordan den løsningen med sparkebrett ble. Kunne tenkt meg noe tilsvarende selv.

Takk Loyd :D
Sparkebrettet ble meget bra ! Helt kurrant å montere selv, bare sveisinga som trenger fagmann. Hadde ikke Marianne jobbet hadde jeg dratt ned i elva for litt rull og tull :(
Arrow Play
Tahe Wind Duo
Werner Ikelos BS 205
Werner Little Dipper BS 210
Leder FKK
sako.

Re: Lek og låne bort båt, nå med custom sparkebrett+bilder

Postby Sven K » 03 Jun 2011, 17:39

gratulerer! jeg har såvidt prøvd den, veldig god i sjøen, men litt stor til meg.
Hm det spørs om ikke jeg burde ta en prat med halvor jeg også...en slik fotstøtte hadde vært midt i blinken på tempest 165.
De fleste gangene jeg får problemer med å rulle opp, er det fordi ett eller annet skjer med pedalene o.l.
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Previous

Return to Kajakker