boreal designs BAFFIN

boreal designs BAFFIN

Postby Sven K » 23 Jul 2010, 00:15

jeg rakk såvidt å prøve Per,s BAFFIN seint på kvelden i går. for en kul kajakk!!
den likte jeg virkelig godt..jeg har ikke vært borti noen plastkajakk med mer grønlandspreg..typisk grønlandsk skrog, med hard chines og flared sider og v bunn. utrolig god å rulle med...og kjempe responsiv på kanting. plasten og hele greia virket meget bra , kvalitets messig. helt klart en av de beste kajakkene jeg har prøvd. en slik kunne jeg godt tenke meg... *icon_salut*
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: boreal designs BAFFIN

Postby BerntS » 23 Jul 2010, 08:55

Men du får ikke min :D
Skal eg selge min Baffin så må det være for å kjøpe en ny en :D
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby Jølle » 23 Jul 2010, 09:16

BerntS wrote:Men du får ikke min :D

Ny Valley da he he... ;)
Jølle

Postby thostr » 23 Jul 2010, 09:19

Jeg har også padlet Baffin litt i sommer, og ble gledelig overrasket - baffled! Den virker litt som en slagskip (plast)-utgave av Rockpool Alaw Bach - omtrent like leken men veldig bred. Hardt men kort knekkspant på siden, som Alaw. Lavt bakdekk og lett å rulle. Definitivt en kajakk jeg kunne tenkt meg å skure svabergene med, og en kajakk jeg skal prøve mer.
thostr

Postby BerntS » 23 Jul 2010, 09:24

Eg trives iallefall kanongodt i min :D
Eneste båten eg får til å håndrulle i.... klarer det ikke i polo båt men i baffin så går det helt fint :D
Og når det rusker seg til med bølger og skvalping så blir den bare beder og bedre *occasion14* *hello2*

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby Per » 23 Jul 2010, 09:29

sven kalmar wrote:jeg rakk såvidt å prøve Per,s BAFFIN seint på kvelden i går. for en kul kajakk!!
den likte jeg virkelig godt..jeg har ikke vært borti noen plastkajakk med mer grønlandspreg..typisk grønlandsk skrog, med hard chines og flared sider og v bunn. utrolig god å rulle med...og kjempe responsiv på kanting. plasten og hele greia virket meget bra , kvalitets messig. helt klart en av de beste kajakkene jeg har prøvd. en slik kunne jeg godt tenke meg... *icon_salut*

BerntS wrote:Men du får ikke min :D

Kan på ingen måte si meg uenig :D
Med de bølgene vi hadde så viste båten sitt hva den er god for.

Jeg har aldrig stått foran en prest å gitt løfte om evig troskap, men det kan jeg trygt gi til BAFFIN. *read2*

Per
LET THE GOOD TIMES ROLL

Dagen er ikke helt den samme uten ...........Baffin og Shuna
Boreal Baffin P1
Skim Braveheart
Klassisk Grønlandsåre
Werner Shuna
Per

Postby Per » 23 Jul 2010, 09:34

Jølle wrote:Ny Valley da he he... ;)

Oppskrytt vare.

Per
LET THE GOOD TIMES ROLL

Dagen er ikke helt den samme uten ...........Baffin og Shuna
Boreal Baffin P1
Skim Braveheart
Klassisk Grønlandsåre
Werner Shuna
Per

Postby BerntS » 23 Jul 2010, 09:48

Per wrote:Jeg har aldrig stått foran en prest å gitt løfte om evig troskap, men det kan jeg trygt gi til BAFFIN. *read2*
Per

Her er eg definnitivt i et glasshus på det med presten, men eg kommer med en Amen for det :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby Jølle » 23 Jul 2010, 09:53

Per wrote:
Jølle wrote:Ny Valley da he he... ;)

Oppskrytt vare.

Per

He he... *thumright*

Jeg må få prøvd kajakken din, eller kanskje det er dumt :o
Kan hende det utvikler seg til nytt kjøpepress *thumleft*
Jølle

Postby EnTil » 23 Jul 2010, 10:06

thostr wrote:Jeg har også padlet Baffin litt i sommer, og ble gledelig overrasket - baffled! Den virker litt som en slagskip (plast)-utgave av Rockpool Alaw Bach - omtrent like leken men veldig bred. Hardt men kort knekkspant på siden, som Alaw. Lavt bakdekk og lett å rulle. Definitivt en kajakk jeg kunne tenkt meg å skure svabergene med, og en kajakk jeg skal prøve mer.
Kan du gi en liten sammenlikning mellom Baffin og NDK Explorer? (Stabilitet, manøvreringsegenskaper i vind, fartsegenskaper)

Jeg bytta nettopp vekk min Romany S fordi jeg opplevde den som treg. Formålet (for meg) med Romany S var å ha en kajakk som var lettere/raskere å manøvrere i sterk vind enn Explorer.

Trygg-og-traust-kajakken min er - som jeg ofte nevner - en Prijon Yukon Expedition. Men, uten å være "på kjøpern", så prøver jeg å finne en kajakk som er er mindre treg enn Romany S, og som er mer manøvrerbar (raskere å vende) i vind enn NDK Explorer og Valley Aquanaut, som har rolige og forutsigbare bevegelser i sidesjø (CD Extreme (Nomad), Valley Aquanaut og Prijon Yukon Expedition er idealet i sidesjø, der er de enda behageligere enn Explorer).

Kan det tenkes at Baffin ligger i grenseskiktet til å ha slike egenskaper.
EnTil

Next

Return to Kajakker