Zegul Arrow Play - glassfiber?

Re: Zegul Arrow Play - glassfiber?

Postby Yeti » 25 Aug 2020, 06:33

Min bror i Strömstad köpte ifjol en Arrow Play MV i Rock Solid-utgåva och är mycket nöjd. Han försäkrade sig med försäljaren att det inte skulle bli problem. Med en försäljare som tar ansvar går det säkert bra, försäljarna här i Finland har tyvärr bara varnat för kvalitetsproblem. Verkligen inte lätt.
Yeti

Postby Terje_K » 02 Sep 2020, 13:14

Gikk på en liten konto-smell her i går... helt som normalt altså. :lol:

Den lokale forhandleren hadde inne en Zegul Arrow Play LV som har vært ute hos kunde men levert tilbake som jeg kunne kjøpe til under halvparten av listepris.
Sammenlignet med MV utgaven som jeg egentlig hadde siktet meg inn på, er LV utgaven 8 cm kortere og har 1 til 2 cm lavere cockpit, samt 5 kg lavere"lavere "lastekapasitet", så veldig store forskjeller er det ikke.

Grundig gjennomgang av finish og funksjonalitet som skeg/skegkobling, luker,osv. avdekket kun en ganske liten ripe i gelcoat som tilsa at denne ikke var "eskeny" selv om papirene fortsatt var festet i seterygg.
Cockpit passet ypperlig til meg som er gjennomsnitotlig høy men med lang rygg og kortere ben (noen få ganger er det en fordel.. ), så var det bare å legge den på bilen etter testing. :roll:
Denne er ganske annerledes en de andre kajakkene jeg har, så det blir spennende å få testet ut/lært denne grundig!
Terje_K

Postby Miamaria » 02 Sep 2020, 16:37

Terje_K wrote:Grundig gjennomgang av finish og funksjonalitet som skeg/skegkobling, luker,osv. avdekket kun en ganske liten ripe i gelcoat som tilsa at denne ikke var "eskeny" selv om papirene fortsatt var festet i seterygg.

*hello2* Gratulerer med ny kajakk!
- Ripe er helt ypperlig, da trenger det ikke gjøre riktig så vondt når du lager den egen første. ;)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Terje_K » 03 Sep 2020, 07:31

Miamaria wrote: *hello2* Gratulerer med ny kajakk!
- Ripe er helt ypperlig, da trenger det ikke gjøre riktig så vondt når du lager den egen første. ;)

Takketakk! :)

Riper ja... den eldste kajakken her er snart "riper med kajakk inni" :lol: En kajakk er en bruksting, og riper er uungåelig slik jeg bruker mine kajakker.
Terje_K

Previous

Return to Kajakker