Padleturer 2019

Re: Padleturer 2019

Postby Miamaria » 12 Oct 2019, 09:54

Endelig litt høstpadling i bloggen. Onsdag var det årets siste onsdagspadling med klubben, regner jeg med. Det begynner å bli tidlig mørkt, og snart blir vi jo nødt til å stille klokka også, sånn at alt lys på dagen er når man har minst bruk for det. (Idioter!!!) Anyhow, jeg fikk med meg fire stykker som padlet både inn og ut av solnedgangen, på et vis. Flatt hav, og ut mot storhavet, stort bedre blir det ikke på en vanlig ukedag på denne tiden. Mer i bloggen HER.
PS. Det må bare innrømmes at jeg utsatte oktoberrulla igjen. Det er nå blitt så kaldt at det frister fryktelig lite…

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 15 Oct 2019, 13:15

Det ble en fantastisk tur sist søndag! Ligger fortsatt etter på bloggingen når det gjelder sommerturene, men denne her måtte bare rett i bloggen. Det er så artig når en vanlig «småtur» blir så flott og minnerik som dette her, uten egentlig noe spesielt annet enn flott høstvær, sjøfugl og dyr. Aller mest kanskje supert at ryggen viste seg å tåle både padling, teknikktrening og rulling. Ikke helt bra, men ikke ødelagt i ettertid så da blir det nok bra på sikt. *thumleft* Resten i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 17 Nov 2019, 10:58

Her oppe i isødet blogger jeg fortsatt sommer, og jeg henger heldigvis så pass etter med blogging at det får jeg gjøre en stund til. Nå har jeg pause i ASKR-blogging, men en liten tur for å samle at par poster er nå kommet på plass HER i bloggen. Disse larvene synes jeg var det aller kuleste på denne turen, sjekk de fargene og mønster! (Hvis du ikke har larve-noia, i så fall - sorry!)

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 22 Nov 2019, 11:34

Har fått blogget noen flere turer, både sommer og høst. En tur fra Taen en ettermiddag ligger HER i bloggen nå. Da hadde jeg fått lurt med meg Martin, så da hadde jeg altså selskap. Fin tur i blankstille og fint lys. Vi var blant annet i land på en holme og sjekket noen kule (men forlatte!) reir.
Image

Så har jeg også blogget en tur til Gjæva, det var nok en av de siste sommerdagene i år. Den ligger HER. Da berget jeg (kanskje) en måke, og fant en masse søppel! Det ble det avisoppslag av etter hvert, faktisk. Heldigvis hentet noen det. Dette var den siste 10 på skjæret-posten for meg i år – da har jeg samlet alle 50! Slett ikke verst.
Image

En tur til Vestre Oksøy har også kommet i bloggen, det var en gråværstur jeg fikk brynt meg litt på navigering. HER i bloggen nå. Fikk også testet nytt system på vesten.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 09 Dec 2019, 11:59

Noen flere turer er kommet i bloggen, både noen fra sommeren og litt fra i høst og vinter. Det går litt i rykk og napp med bloggingen, henger fortsatt en del på etterskudd. Det må jo bety at jeg fikk padlet en del i sommer likevel. :)

Søndagsturen til Ånnstadøya var for en uke siden. Det skulle være en vinterpadleintro med padleklubben, men det ble lite vinter, da den regnet bort i løpet av uka før turen. Men en fin tur ble det i hvert fall, som ligger HER i bloggen.
Image

Litt tidligere i høst klare jeg å lure en kar med på øving utenfor Stamnes, vi fikk litt vind og kult bygevær, øvd litt fikk vi også, som planlagt. Ikke riktig så store bølger som jeg hadde ønsket meg, men det ble en kjempefin tur så det fikk være så. Den ligger HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 11 Dec 2019, 13:41

Var en tur ute og padlet på søndag, det ligger nå i bloggen HER. Det er altså sannelig ikke lysere enn det må være for tiden, men det holdt akkurat til en kort tur. Laget et par filmsnutter også, jeg har fått bredbånd det går å laste opp ting til nett med nå, så da må jeg lære meg redigeringsprogrammet igjen. Husker ikke allverdens merker jeg, men det går seg vel kjapt til når man begynner å ta det i bruk igjen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 16 Dec 2019, 08:59

Har blogget en av de siste, godt mulig den siste, turen med litt solgløtt underveis før den forsvant for i år. Kjekt å vite at det bare noen dager til det begynner å gå oppover igjen og bli lysere. Fint gjensyn i mellomtiden, å minnes denne turen. Var på yttersida denne gangen, og fant ei blåse - årets siste, antagelig. Ligger HER i bloggen nå.

Image

Så var jeg også en tur i går, den såkalte blåtimen varer egentlig i mange timer nå når sola er borte vekk. Det er en utordring for kameraene, men ellers blir det jo fine turer av det, sånn som i går. At det er ekstra mange ørner å se er dessuten stor stas. Gårdagens søndagsturligger HER i bloggennå.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 23 Dec 2019, 11:17

Det måtte bli en tur på vintersolverv, når det var fridag i år. Burde vært fridag hvert år, istedenfor disse tulledagene i etterkant, men det får dessverre ikke jeg bestemme. Men i år kunne feiringa tas på selve dagen, altså. Egentlig skulle jeg til Lofoten og padle med noe folk der, men de hadde sett på en værmelding og avlyst. Her hos oss ble det i hvert fall paddeflatt hav, så jeg tok en tur fra Vinjesjøen. Det var en stund siden sist, og der blir det veldig "ut mot havet". Fin tur, selv om den ble kort i dag også. Lengre turer får bare vente til sola kommer tilbake. Mer i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 13 Jan 2020, 10:14

En stund siden jeg oppdaterte her, men litt blogging har det vært. Jeg håper jo å komme ajour før hovedsesongen… 

Etter vintersolverv var jeg ute en tur på julaften. Bare en snartur, men når jeg først hadde funnet nisselua og lysene så måtte jeg jo ut en tur. Det ble en tur fra naustet hjemme, langs land så julereisende kunne få en smak av julepadlingen. HER i bloggen.
Image

Jeg var også en snartur utpå i romjulen, den turen ligger HER i bloggen. Fikk hilst på hurtigruta og rullet litt i hvert fall. Men det var surt utpå, så det ble ikke så lang tur.
Image

I romjulen blogget jeg også en tur til Rotvær i høst. Det var en flott tur på flatt hav og i solnedgang. Den ligger HER i bloggen nå.
Image

Så ble det nytt år, som jeg og Alexia startet 1. nyttårsdag. Vi padlet fra Dalsand ved Sigerfjord, en tur som ble ganske magisk i litt spesielle forhold. Jeg tror det må være ett eller annet som gjør at det oftere blir sånn disig, magisk her. I hvert fall ligger den turen HER i bloggen.
Image

Jeg blogget også en tur til Hovden og Frugga, det blir på yttersida av Vesterålen. Værhardt, men fine forhold denne dagen. Det skulle bli flere turer hit etter hvert, artig område man har padlet for lite siden man padler så mye alene. HER i bloggen nå.
Image

En tur jeg kaller for "trippel skjær" er også kommet HER i bloggen. Da tok Eirik og jeg tre turer samme dag, til Skipssanden, Reinøysundet også Alsvågvannet. Tre poster i 10 på skjæret, derav trippel skjær. Tre flotte turer, virkelig. Ferskvann, saltvann og yttersia. Herlig blanding, spesielt når man tar ferskvannet til sist så man slipper å spyle utstyr når man kommer hjem. ANBEFALES!
Image

Roksøy i packraften var også en flott tur egentlig. Jeg digger den packraften, også til korte, rolige turer på sjøen. Det kan også anbefales å forsøke. Spesielt kjekt der det er vanskelige tilkomster til havet. Det er lettere med en farkost på 3 kilo som er sammenpakket, enn en fem meter lang greie på flere titalls kilo. Turen ligger nå HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 15 Jan 2020, 09:05

Det var grått vær i helgen, så ingen årets første glimt av sol dessverre. Derimot ble det en liten rulletrening og småpadling på Fjærvoll, med fotograf på land. Det er jo alltid like artig, da blir det helt andre bilder enn jeg tar sjøl. Ligger HER i bloggen nå.
Image
(Foto: Bjørnar Hansen)
Padlebloggen min
Miamaria

PreviousNext

Return to Arkiv Månedstråder