Oktober turer 2015

Oktober turer 2015

Postby RulleRolf » 03 Oct 2015, 08:09

Torsdagspadlingen til HPT havnet på 1 oktober, man snakker om tilfeldigheter.
Image
Image
Flere bilder i bloggen etterhvert
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Re: Oktober turer 2015

Postby hotshot » 04 Oct 2015, 19:33

Dagens tur var en hybrid: telefotografering av fuglene på skjæra fra land før jeg dro på padletur med Zephyr i håp om å komme tetter innpå med et gammelt Olympus kamera i vanntett hus. Det siste var greit, men mye av bildene jeg tar fra kajakk blir nok reddet av handshake automatikk: dette lille kameraet har ikke slikt og dessuten en skjerm som var ganske ubrukelig i dagslys. Padlet inn på 5 meters hold av en troskyldig lomvi, men det ble nærmest en ulldott på bildet. Ekstreme telebilder med Casio Exilim kompaktkamera ble faktisk bedre, men skarv på 150 meter er ingen lett utfordring.
Bildebakgrunnen er bebyggelsen på andre siden av fjorden:

RolfstangenSkarv0703.jpg
RolfstangenSkarv0703.jpg (98.41 KiB) Viewed 10390 times

Skarven stakk da jeg padlet ut for å leke på grunnene rundt skjæret hvor den holdt til, men det kom ingen båter som lagde store nok bølger i dag heller. Da jeg hadde kommet i land og drev og pakket sammen, så jeg at bølgeplogen fra Color Line var i ferd med å forlate havna. Men da var det for sent.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby RulleRolf » 05 Oct 2015, 18:03

Da ble det en liten søndagstur på meg, bare 64 kilometer med en tidlig start, vedig tidlig en søndagsmorgen, men veldig deilig.
Image
Klokka er litt over 06.00
Image
her har klokka blitt 07,45 og det er stille i Tønsberg.
Mer i bloggen og legg gjerne igjen en kommentar *evil5*
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
RulleRolf

Postby Miamaria » 06 Oct 2015, 08:02

Da har vi hatt litt gråværs-skøy her. Det ble grått innimellom, men var oftere fantastisk flott himmel og innimellom til og med regnbuen. Fotograf på land fikk vi også, men dessverre fikk han ikke bilder da det var på det kuleste. For da sluddet det vannrett rett mot ham… Men da var det gøy å være utpå!!! (Ferskingene satt da trygt på land og spiste.) Mer i bloggen HER.

Image

Image
Foto: Bjørnar Hansen
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby smaavoll » 10 Oct 2015, 17:31

Fikk tatt skumbadet på stranden i dag.....

Image

Litt flere bilder her:
http://smaavoll.blogspot.no/2015/10/sku ... anden.html
smaavoll

Postby Miamaria » 13 Oct 2015, 11:12

Hm, jeg har visst ikke lagt inn noe fra siste onsdagspadlinga i klubben her. Pussig, det var jo en fenomenal tur. Ikke mange kilometer, men du ville verden for en opplevelse det ble. Tenk å være i kajakken på den sannsynligvis beste nordlyskvelden i hele år. Alt ibloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby RulleRolf » 14 Oct 2015, 06:22

Det var et kult bilde Smaavoll.
Vi hadde en flott søndagstur
Image
Nå må jeg på jobb så dere får lese lit mer i bloggen og til helgen skal jeg på et lite padle løp i Sverige :D
RulleRolf

Postby RulleRolf » 18 Oct 2015, 11:32

Så er helgen over og Strangnes Kanot maraton har hatt sin første Nordman på tur. Kjøre nesten 100 mil og padle nesten 50 kilometer er i overkant men skitt au.
Image
Kajakk sport og fritid i Sandefjord er butikken sin
Image
Padlet 6 timer og 14 minutter i denne tåka med noen lange kryssinger, glad i gps`n min nå.
Ble teknisk sett nummer en med havkajakk da 6 stykker foran meg bestod av 5 surfski og en K1 racer.....
Ja til litt enkel klasseinndeling.
Mer i bloggen
RulleRolf

Postby smaavoll » 19 Oct 2015, 14:39

Ikke like blått der du padlet Rolf. Imponerende at du fant frem i tåken og veldig flott bilde av VKVen (Anita?)! Finværet var tydeligvis på disse kanter.

Image

Noen flere bilder her:

http://smaavoll.blogspot.no/2015/10/hst ... t-nyt.html
smaavoll

Postby Miamaria » 27 Oct 2015, 09:23

Egentlig skulle klubben på helgetur til Tjeldøya sist helg, men da det kom ting i veien for ganske mange og meldte veldig grått så utsatte vi den til våren. Det var kanskje en smule medvirkende også at Lofoten-karene tenkte seg til Delp en helg til, mens det kom fristende bilder fra helgen før… Vi satte kursen mot Delp istedenfor, da flere hadde bedre mulighet til å være med én dag enn en hel helg. Vips var vi fire stykker fra Vesterålen som dro dit, det er ny rekord.

Vinden hadde heldigvis løyet (som etter meldinga) da vi kom, så det var kjempefine forhold for ferskinger å øve seg på surfing. Nærmest perfekt, egentlig. Knall flotte stående bølger i straumen ved brua, men de lot vi være i fred denne gangen. Resten i bloggen HER nå.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Next

Return to Arkiv Månedstråder