Juliturer 2015

Juliturer 2015

Postby UNO » 01 Jul 2015, 09:08

Rolig morgenøkt sammen med Mats på speilblank Stavangersjø blant oljeplattformer som ligger oppankret i fjorden. 14,61 km, 10,6 km/t i snittfart
UNO

Re: Juliturer 2015

Postby Kvase » 01 Jul 2015, 19:10

Da tokk jeg en pent start etter triceps skaden jeg har hatt og er på vei og leges her.
Det ble en tur med kona til et vann som heter Vestre Grimevannet med en fin kanal på 4-500 meter til Østre Grimevann
Turen utgjorde ca 1 Mil i ja stille ferskvann - merka at armen sleit noe men det gikk greit
Turen og bilder
Image
Landemerke vil jeg si dette er
Image
Kanal turen
Image
Image
Image
Vi hadde 2 fiske ørner over oss ved et område vi padlet det viste seg at det var et reir rett i nærheten som vi så meget godt.
Ørn i høyre del av bilde
Image
reiret
Image
Til stranden det bar
Image
Flott sted å bade kona rakk å ta seg en dukkert stupte fra noen flotte svaberg i området
Image
Så gikk turen heim-at gjennom like fint området.
Image
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Miamaria » 02 Jul 2015, 08:40

Veldig kul den Nordkappen din, Kvase. Ser mange gode hengekøyetrær der også. *thumleft*
Her har jeg omsider kommet meg på onsdagspadling igjen, det er en stund siden nå. Ble en flott tur sammen med noen av de ferskeste i klubben, en rolig tur på speil hav. Veldig bra fotovær, dessverre var kamera på mystisk vis HELT tomt for batteri uten at det har hintet om det på forhånd, så det er kun Iphonebilder denne gangen. Men det ble ikke så ille som jeg trodde, faktisk.
Mer i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby LeneG » 02 Jul 2015, 22:59

I går var vi på kombitur med padling og fjelltur. Oppsummert er vi vel meir seige enn kjappe.. Fin runde i Ulstein. Kjekt å kjenne på litt mengdetrening og. Har blitt alt for lite og for lenge mellom kvar gong. Marsfarta i motvind jamnt 7 km/t. Skal verte spenannde å sjå om farta går litt opp med andre forhold. Elles er det vel berre å begynne å spare til fleire kajakkar.

Image
LeneG

Postby Morild » 03 Jul 2015, 21:17

Ja dokke er flinke Lene! Mens andre har blitt trigga av konkurranseinnstinktet er det noen som foretrekker å sulle rundt. Rundt Giske fkes.

Mer i bloggen

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Kvase » 03 Jul 2015, 22:58

Ja siden jeg er litt i farta så ble det en liten tur 2 juli også her i min verden ca 5.5 km bare men trener opp muskulaturen pent,
Okey min verden
Image
Turen ca inntegnet på karte som man ser av globusen så blir da dette helt i bunn av den
Image
Så et meget godt bilde av Mærdø rett utenfor vinduet i huset her - som igjen ligger på padle karte i bilde over teksten her
Image
Lille og Store Torungen fyr i bak grunnen her fint å padle ut der å - Håper på en tur til i morgen ettermiddag å da retning Hisøy - Hasla
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Sven K » 04 Jul 2015, 18:35

jeg har hatt 3 dager med svømming i padleutstyr. Bra med vind, opp i 13ms. Barnebarn på 6 og 11 var triggeren, så vi lkete å badet i bølgene. Fint å få trent på å svømme i litt bølger samt oppholde seg i vann en times tid etc..det er da man merker svakheter med feks tørrdrakta. min gamle NRS ble jo kliss våt selvsagt og tåler ikke vanntrykk særlig bra. nesten like kult som å padle detta..jeg har sjelden sett så mange vantro stirrende blikk som når jeg kom med tørrdrakt, vest og
hjelm med kamera på badeplassen..men jeg fikk noen kule bilder av barna, og var vel den eneste voksne som var utti mer en et par minutter. deilig for sliten neddre del av rygg ogsaa.
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby hotshot » 05 Jul 2015, 11:11

Testing av drakt er fint; alle burde gjøre mer av dette for å bli fortrolig med utstyret.
Jeg er litt misunnelig pga. selvpålagt badeforbud til øyet er helt bra.
Hadde en session i fjor: i gamle dager var dykkertørrdrakter like enkle som dagens padle-ditto.
Så på med dykkermaske og oppdriftsjustering via mansjetter gir adgang til dypet med Gopro som dykkerkamera.

Gårsdagen derimot, godværsdag og mor ville på tur, så vi ble enige om at padletur uten rulle var greit, selv om hun kanskje heller vil gå...... .
Ble en rolig utflukt på fjorden hvor jeg prøvde Aspecten, her har hun fått et forsprang i Tsunamien mens jeg tuklet nervøst med ubeskyttet kamera for å ta dagens bilde. Aspecten har lite primærstabilitet og føles "nervøs" hvis jeg ikke har en åre i vannet. det er litt uggent med dyrt utstyr som ikke tåler vann.

SnaroyaJuli2015-1197.jpg
SnaroyaJuli2015-1197.jpg (47.83 KiB) Viewed 11356 times

Jeg tok henne igjen etter hvert med litt innsats, men Tsunami 120 er som før nevnt nærmest "selvpadlende" i moderate hastigheter.
Ingen tvil om at jeg fortsatt leter etter en kajakk med lignende egenskaper i "voksenstørrelse".

Hadde med GPSen; vi padlet et strekk motstrøms/motvind, og deretter tilbake.
Maxfart ble hhv 7,7 og 9,1 km/t frem og tilbake med mitt utrente pådrag.
Vi drev med vinden på hjemveien i over 2 km/t, og snitt av maxfart tur7retur (9,1 + 7,7) / 2 = 8,4 km/t = drøyt 4,5 knop.
Illustrerer at skroglengde (4,5 meter) er en avgjørende faktor......

Men turen var OK, 5-6 rolige kilometer, eneste uromoment var disse partybåtene som tøffer rundt i strøket med reker, hvitvin og discoanlegg.
Og en del usmakelig cabincruiserkjøring i stor fart altfor langt inn i skjærgården.
Sjøfuglene virker likevel ganske ubekymret, selv de med små unger .
Badevannet er OK, så vi padlet ubekymret i lett antrekk. ser de sier 20 grader på noen av strendene nå.........

Sommeren har kommet.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Morild » 06 Jul 2015, 13:41

Endelig litt rulletrening igjen!

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 08 Jul 2015, 19:25

Ferie, hva skal man gjøre i dag tro. Padle? Tja, jo det gjør jeg. Hvor? Tja, her er jo så mye å velge blant. Raftsundet? Tja, kanskje det. Joda, kan samle en Ti på Skjæret-post på turen, til og med. Så padler jeg Raftsundet da, rett og slett. Siden man ikke har annet å gjøre, så suser man bare nedover der liksom.
Huff for et trasig sted man bor. Fem–seks år skulle det altså ta før jeg gadd å padle Raftsundet. :lol:
Alt i bloggen HER selvfølgelig. Eller egentlig bare del 1. Men del 2 kommer også i bloggen etter hvert. ;)

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Next

Return to Arkiv Månedstråder