Juniturer 2015

Re: Juniturer 2015

Postby RulleRolf » 16 Jun 2015, 22:23

Ble jo et kurs i helgen også
Image
MIB ja ja mer i bloggen.
Blir kanskje tur til Bodø i sommer med Ducatien, noen som kan arrangere en padletur for en stakkar fra østlandet?
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Postby Joker » 16 Jun 2015, 22:34

Miamaria wrote:Bare en kjapp tur i dag,

Du klarer altså å klemme inn en padletur mellom vanlig arbeidstid og overtid. Da er det ingenting å si på padlelysten :D
Joker

Postby Miamaria » 17 Jun 2015, 08:59

He he, mulig du har et poeng der. Det har blitt litt lite padling i det siste, og jeg har konstatert at det er fordi jeg ikke orker når jeg har kjørt hjem fra jobb og landet i sofaen. Så nå tok jeg bare utstyret med meg og padlet FØR jeg kjørte hjem av jobb. Det fungerte ganske fint, bortsett fra at det kom en småsvett og våthåret journalist ut på oppdrag. ;) De tok det heldigvis pent.

RulleRolf, har du snøring når ca. du skal til Bodø? Og hva får du tid til?
(Bodø-Sortland, 5,5 timer) ;)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Joker » 21 Jun 2015, 01:06

Da har jeg fått meg en tur på sjøen igjen. Denne gangen gikk ferden til Sandøya. Hadde nærkontakt med lundefugler og sel, ea
derimot var atskillig mer skvetten av seg. Herlig å kunne gå i land for en matbit uten å måtte skifte til varme og tørre klær.

Image
Liten sno fra nord over Sandøyfjorden. Sandøya og Sørfugløya

Image
Kjerkevær på sørsiden av Sandøya. Brukes fremdeles til gudstjenester i den varme delen av året

Image
Store Risøya omgitt av et mylder av øyer og holmer
Joker

Postby Miamaria » 23 Jun 2015, 07:37

Ikke akkurat en padletur, da jeg var i følgebåt selv – men Børøya Rundt gikk for andre gang nå sist helg. Racet er imidlertid bare en del av en hel padledag, der vi har litt vaffelsalg og aktivitet på brygga, kurs i hurtigpadleteknikk med Fredrik Ness, bruktmarked og litt sånt. Mer finner man i bloggen HER.
Resultatene ligger på hjemmesiden til klubben, HER.
– Ikke så fryktelig stort ennå, men veldig artig. :) Egen speaker på brygga som opplyste om stillingen underveis i løpet laget også god stemning. Det blir nok et løp til neste år også.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby hotshot » 24 Jun 2015, 13:28

Ingen padletur på meg,
men utrustet en "ekspedisjon" med sønnen min + kjæreste i Tsunamiene på utsiden av Jeløya.
De hadde en grei tur med pent vær.
Fikk tilsendt et situasjonsbilde på mobil:

Jeløya1mms7094.jpg
Jeløya1mms7094.jpg (41.54 KiB) Viewed 8782 times

Utforsket selv sørenden av Hurumlandet uten kajakk:
Surfebølgene ser finere ut på luftfoto på tross av sønnavind.
Det er ikke så langgrunt som jeg håpet, så det blir mest masete krappe småbølger.
Men tar kanskje en padleutflukt der en gang: det er visst en sandstrand bak et bratt lite fjell........
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 24 Jun 2015, 17:40

Så flott. :) Her har det kommet flere bilder fra padledagen vår, alle ligger ute HER nå.

Så har jeg blogget del 1 av midnattsolturen til Gaukværøya. Det ble ikke voldsomt mye midnattsol da det var litt overskyet, men vi fikk nå sett glimt av den. Og vi har den jo en stund til, så det er heller ingen krise. ;) Men turen er altså kommet ibloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Morild » 24 Jun 2015, 19:33

Så fikk vi endelig smake litt sommer! Mer i bloggen som vanlig.

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 26 Jun 2015, 11:10

Om ikke akkurat temperaturen var fryktelig sommerlig, så var i hvert fall resten av turen vår også det. Del 2 av Gaukværøy-turen er nå kommet i bloggen HER. Det ble en knall tur med historisk guiding, F-16-skarv (sært og kult!), fancy utedo (særdeles!) og sånt.

Image

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Sven K » 28 Jun 2015, 18:54

Ja da har det blitt endel padling på meg i juni. Nærmere bestemt nevlunghavn/oddane. Ifjor fikk jeg meg som tidligere nevnt en Valley etain 17,3 , og Pintail har fått en ny eier. Jeg er litt i letteste laget. Det er begrenset med rein surf etc jeg driver med. Eatinen er mindre, har mye mer sekundærstabilitet, reagerer mer konsist på kanting er rask i rotete forhold har litt mer Attitude. jeg padler aleine og forholdene rundt oddane etc blir fort krevende. Etainen utvider min aksjonsradius da den er både rask og trygg i større sjø smat suveren i medsjø. Som sagt er den mindre enn pintail. Den har relativt mye V form under og lange runde chines som gir den høye sekundærstabiliteten. Myk gange i grov sjø. Jeg padler mest med Shuna 210 . og Drakta jeg anskaffet for et par år siden er like fin. Kokatat limited ed meridian.
etain lavstørrelse.jpg
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

PreviousNext

Return to Arkiv Månedstråder