Maiturer 2015

Re: Maiturer 2015

Postby Miamaria » 15 May 2015, 21:40

Da har vi endelig vært på kick-off-workshop-tur til Guvåghytta. Da jeg for måneder siden (sikkert på hardeste vinteren) planla turen, lå det jo en maidag med sol og greier i planen – mens vi isteden fikk varsel om 13 m/s den dagen vi skulle i retur. Og de fleste var rimelig ferske, eller bare har padlet lite over mange år. Hm. Nuvel, litt omlegging av planer og en gjeng med godt humør så gikk det hele bare godt. Del 1 er i bloggen nå HER. (y)

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Morild » 16 May 2015, 11:43

ser ut som en koselig tur det derre, Padlemia!

Himmelsprett og ny husmortur. Og testing av Avocet og feil i værmeldinga. Den som leser bloggen får se hvordan det gikk. Om turen ikke blei så lang denne gangen heller var det uansett fint å komme seg på tur.

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 20 May 2015, 07:18

Det var en koselig tur ja, og dag 2 ble det litt redningsøvelser og denslags. Var mange som ikke hadde vært borti Heelhook-metoden før, så vi fikk lært bort den, blant annet. Episode 2 er nå i bloggen HER. Med vindvarsel på 13 m/s var det uansett ikke så sannsynlig at vi skulle få padle særlig langt, uansett.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby RulleRolf » 21 May 2015, 20:07

¨Fra 17 mai og et herlig fyrverkeri
Image
mer i bloggen, nå er jeg beutifull.......
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Postby Miamaria » 23 May 2015, 14:59

Nå sliter jeg med å henge med i blogginga her, stadig ny tur før den forrige er kommet på plass. Da antar jeg at det er blitt sommer. Gårdagens lille tur som ble lengre enn vi trodde, er nå kommet i bloggen HER. En liten snartur til ei gammel ferge som har sunket, med litt oter og en Ti på Skjæret-post på veien. *thumright*

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby smaavoll » 26 May 2015, 10:50

Fikk en flott padletur i regnværet i helgen.

Image

mer fra turen her:

http://smaavoll.blogspot.no/2015/05/med ... isjon.html
smaavoll

Postby Miamaria » 27 May 2015, 11:13

Da er redningsøvelsen vi hadde i Vesterålen kommet på plass også i bloggen. Grundig dokumentert alle veier. De som vil se kan sjekke HER i bloggen.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby LeneG » 27 May 2015, 21:59

Kult med redningsøvelse. Vert inspirert til å snakke med redningsskøyta her og. Vi har vore i Solund og padla. Det er pinade eit av dei aller finaste padleområda eg har vore i. Det er dessutan stort nok til at vi aldri vert heilt ferdige, så det vert garantert fleire turar!

Har berre såvidt begynt å sortere bilde og inntrykk, men det kjem smakebitar frå turen i bloggen utover veka.

Image
Sosialt å samkøyre, men jammen greit med gardintrapp på lur..

Image
Hardbakke - kommunesenter og "midt i smørauget"

Image
Stabilt ustabilt.

Image
Norges vestlegaste DNT-hytte. Perfekt padlehytte

Image
Snirkling og meir snirkling.
LeneG

Postby Miamaria » 28 May 2015, 12:45

Ja, det er kult, dere må bare få fingeren ut og få gjort det. :) Obs. Disse skøytene har gjerne flere mannskaper, så om det skulle være en kjiping man spør, kan man også prøve det andre skiftet… ;)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Morild » 30 May 2015, 19:13

Her kommer min versjon av Pinsepadling i Solund. Fantastisk område og morsom geologi- for de som interesserer seg for sånt. Rullerolf drar kanskje kjensel på bergarten her?

Image

Image

Flere bilder og litt prosa i bloggen som vanlig
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

PreviousNext