Padleteknikk-video fra Ula Extreme

Padleteknikk-video fra Ula Extreme

Postby PilOgBoge » 21 Jul 2012, 12:30

Hvorfor stresse av gårde i kajakk-løp ute på sjøen når man kan sitte inne i skyggen og mikse elvevideo?

Padlefestivalen på Sjoa bar preg av mye regn og vann. Det var første gang for min del, og første gang i en så stor og rask elv. Man skal visstnok ikke padle med ukjente der man ikke vil svømme, så jeg må komme tilbake til Normalen et annet år. Lengre oppe var det uhorvelig med trær og rotvelter i yttersvingene så jeg fikk litt skrekken etter å ha forsøkt å berge en kajakk mellom de to broene. Jeg kan uansett anbefale Rescue 3-kurs, Steep Creeking-clinic i Store Ula, og noe jeg tror heter Russåa oppe på fjellet. Rescue 3-kurset gikk før festivalen. Da er det færre folk i campen, muligens enda mer dedikerte padlere, og mer alle-padle-med-alle.

https://vimeo.com/46136771

This cell phone edit shows 46 runs in quick sequence, best first. In what may appear as the easy section of the race, the best angle the boat jumping off the foam pile, land carving, and use the paddle carving keel actively for propulsion. On the other end of the scale, more rolling and eddy paddling.
Out of nine women and 34 men, Sandra Hyslop (UK) and Sam Sutton (NZ) won. Dag Sandvik at 7th was best of four Norwegians. 18 runs shown are from the final. The race in Store Ula is part of the Sjoa River festival; the water level was medium high.
striestrommer.no/sjoariverfestival/gene17-ula-extreme-2012/
vimeo.com/45926219
PilOgBoge

Return to Elvepadling