Guttakrutt.org - Nye padle site (elveguider mm)

Guttakrutt.org - Nye padle site (elveguider mm)

Postby p0ker » 06 Dec 2010, 23:09

Hei alle sammen.

Vi (Mathias, Karl, Morten og undertegnde), har lansert en ny padle side (akkurat som det ikke er nok av dem).
Men vi lever i troa at vi faktisk har noe fornuftig å komme med. Vi har lenge blitt kritisert for å ikke dele med oss,
men nå har vi kommet ut av skapet, og ønsker at alle skal få en titt i "skattekisten vår" og se hvor mange fantastiske elvene vi faktisk har er i Norge.

Så hvis du er ute etter å lese om elver du aldri har hørt om, eller kanskje lese om den lokale elva di, så ta en tur innom http://Guttakrutt.org.
Den har allerede en god database over elver i Norge, og mer skal det bli. Kommer også til å bli oppdatert med filmer, bilder og blogg innlegg etterhvert som vi beveger oss rundt i det langstrakte norske land!

Vi er ikke perfekte, (selv om vi liker å tro det), så skulle du finne feil.
Så må du gjerne si ifra. Kommentarer direkte på siden vår, setter vi pris på.

Lite utdrag fra siden:
I Norge er vi så priviligerte å ha en fantastisk elveguide skrevet av to tyskere. Vi ønsker ikke, og har ikke mulighet til å utkonkurrere den guiden, men den mangler flere godbiter. Vi har derfor bestemt oss for å supplere guiden med det vi mener er verdt å padle, og korrigere enkelte av guidene vi evt. skulle være uenige i.

Elveguidene inneholder informasjon om vannstand, sesong, lengde, adkomst, vanskelighetsgrad og en kort beskrivelse av strekket. Beskrivelsen er ikke skrevet så nøyaktig at den tar deg gjennom elva stryk for stryk. Dels fordi vi ikke har god nok hukommelse, dels fordi vi mener dette fjerner mye av gleden ved å padle nye elver. Allikevel er det skrevet slik at du skal få et innblikk i hva strekket inneholder og om det er ting du bør vite om, typisk bæringer osv.

For hvert område du velger vil du finne kort informasjon om området med tilhørende sesong og vanskelighetsgrad, og hva du kan forvente deg å finne i dette området. Trykker du på kart i menyen øverst vil du i tillegg finne et oversiktskart med adkomstinformasjon til alle elvene vi har beskrevet.

Elver er utsatt for forandring og vi har begrenset hjernekapasitet. Skulle du finne noe du er uenig i elveguidene, uklarheter, noe du savner, eller rett og slett feilopplysninger, så ikke nøl med å gi tilbakemelding. Det er kommentarfelter under hver elveguide hvor vi mer enn gjerne tar i mot denne tilbakemeldingen.

Hilsen
Gutta i http://guttakrutt.org
Lars-Georg
www.braindead.nu
p0ker

Re: Guttakrutt.org - Nye padle site (elveguider mm)

Postby ugla » 07 Dec 2010, 12:32

Kult...
Men får ikke opp noe på guttakrutt.org ....
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Postby p0ker » 07 Dec 2010, 23:11

Beklager så mye.. Har vært under DDOS angrep store deler av dagen i dag.
Så alle siden jeg hoster på serveren mine, har vært nede. Det er bare å beklage.

For de som ønsker å ta en titt, så skal den være oppe nå! :)
Lars-Georg
www.braindead.nu
p0ker

Postby ugla » 09 Dec 2010, 19:35

Superduper side!

Mtp at jeg bor mitt imellom mye av detta så er det bare å få padla nok til at man kommer opp på et nivå som gjør at man får padla det meste rundt her...
Kobberbergselva kjører jeg jo langs hver dag når jeg skal på jobb og det irriterer meg så enormt at jeg ikke fikk testa den i år...
-----------
www.padlekurs.net
...........
ugla

Return to Elvepadling