Månedsutfordring

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Re: Månedsutfordring

Postby hotshot » 29 Jul 2019, 14:33

Linken funker: rullevideo og endeløst bildealbum uten at jeg trenger pålogging eller app. Er gp juks? Får ta med neste gang
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Marius Engelsen » 29 Jul 2019, 14:45

hotshot wrote:Linken funker: rullevideo og endeløst bildealbum uten at jeg trenger pålogging eller app. Er gp juks? Får ta med neste gang

Flott :)

39 bilder og videoer er vel ikke endeløst ;) Der ligger resten av rullene også.

Godt mulig det er «juks» med grønlandsåre, men jeg har jo ikke annet! :D
Og når jeg padler fra en haug med wingårer på Strilaman Paddle og Eidsvågrunden, ser jeg ingen grunn til å endre på det ;)
Holder på å lage en Grønlandsåre til jentungen på snart 7, begynte i går kveld, blir ferdig i kveld eller i morgen med den :)
Padler fra Askøy :)
Marius Engelsen

Postby hotshot » 29 Jul 2019, 16:53

Nei, slapp av!
Rullemessig består eventuelt juks av extended grip som er "Standard " gp teknikk og gir en fordel, i hvertfall når alt er pent og rolig.
Mange gjør dette med Europaddel også. Men dette blir det motsatte av å lære seg håndrulle, som jeg aldri ble skikkelig god på. Det er alltid nye utfordringer.
.
hotshot

Postby Marius Engelsen » 29 Jul 2019, 20:44

hotshot wrote:Nei, slapp av!
Rullemessig består eventuelt juks av extended grip som er "Standard " gp teknikk og gir en fordel, i hvertfall når alt er pent og rolig.
Mange gjør dette med Europaddel også. Men dette blir det motsatte av å lære seg håndrulle, som jeg aldri ble skikkelig god på. Det er alltid nye utfordringer.
.

I siste havkajakkbok jeg leste, på engelsk, anbefalte forfatteren symmetriske blader med 90 graders vridning på bladene. Det ville gjøre rulling med extended grip og orientering av årebladet veldig enkelt, det ble vist med bilder.
Ikke en dum tanke faktisk.
Marius Engelsen

Postby hotshot » 30 Jul 2019, 04:15

Det var slik vi gjorde det da jeg begynte å padle i England. Ingen forskjell på høyre og venstre åre. Ingen delbadelbare årer. Lærte Pawlata rulle med grep rundt enden av bladet. Smart? Tja, billig utstyr og lett å lære, men ueffektive blader. I dag har jeg 0 - 20 grader vinkel. Husk at sidevind er like viktig som motvind. Grip extension for Euro paddel betyr enden av skaftet inntil bladebladet. Slalåm padlerne fant på det. Jeg har en 90 grader Schlegel Alpin ekstremåre som jeg aldri bruker.
hotshot

Postby Marius Engelsen » 29 Aug 2019, 19:40

Augustrulla 2019.

Ble utført på enkleste måte, men med ny kameravinkel :)
https://www.instagram.com/p/B1wJPP1HzTS ... 4vjm3gukeg
Marius Engelsen

Postby Miamaria » 06 Sep 2019, 15:56

Det er blitt september! Det blir nok mer septemberrulling, men her er i hvert fall starten:
https://youtu.be/RSlM0OdKhEU
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 19 Sep 2019, 08:48

Image
Jeg minner om denne, og anbefaler å øve masse nå før gradene i havet kryper så langt ned at det er brainfreezetid igjen. Det går ennå an å øve masse uten å fryse fordervet, selv her nord. Her har vi flere rull og tull-økter, og det er sannelig artigere å holde på når man er flere. Har ikke så mye film og bilder, da jeg aldri husker å lade goprokameraene, men det øves altså likevel. Bildet over er et par uker gammelt, fra da vi hadde en rull og tull med padleklubben. Dog ikke rulle tror jeg, men eskimoredning, på bildet.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 22 Sep 2019, 17:17

I dag skulle jeg virkelig filme, for i går fikk jeg det bare sånn passelig til, så jeg ville se selv hva som blir feil. (Det begynner jo å bli interessant når folk sier seg imponert selv om man ikke kommer opp :lol: ) Men kamera hadde tatt bilder mens jeg padlet, så da jeg trykket for video sto det 0% og det var snakk om batteri…

Så dessverre ingen video eller film - men det rulles fortsatt septemberruller her. Den skal sitte skikkelig før vinteren kommer.
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 14 Oct 2019, 12:00

Jeg har utsatt det noe på grunn av padleforbud (*grøss*) en periode, men nå måtte jeg til pers. Så oktoberrullinga er i boks, heretter blir det eventuelt bonus. Jeg måtte aldri ut av kajakken så det ble ikke noe reentry, men satser på å få øvd på det også i løpet av måneden. *thumleft*
Tror det skal gå an å se denne uten å logge inn, selv om den ligger på Facebook?:
https://www.facebook.com/padlemia/video ... 929748417/
Padlebloggen min
Miamaria

PreviousNext

Return to Off Topic